Transport osobowy na przykładzie taksówki

aczego?W czym taksówka jest lepsza od komunikacji miejskiejKomunikacja miejska jest dobra jedynie w kilku przypadkach. Dojazdy do pracy, czy szkoły oraz niewymagające konkretnej godziny i miejsca przybycia przejazdy. Autobusy, czy

Transport osobowy na przykładzie taksówki Istnieje sporo środków transportu miejskiego, które dostarczą nas do celu, nie każdy środek transportu jest tak niezawodny jak . To jeden z najwygodniejszych sposobów transportu, dlaczego?

W czym taksówka jest lepsza od komunikacji miejskiej

Komunikacja miejska jest dobra jedynie w kilku przypadkach. Dojazdy do pracy, czy szkoły oraz niewymagające konkretnej godziny i miejsca przybycia przejazdy. Autobusy, czy tramwaje mają jednak poważne ograniczenia, np. rozkład jazdy, czy choćby umiejscowienie przystanków. Co czyni je średnim środkiem transportu, gdy musimy dotrzeć w konkretne miejsce o wyznaczonej godzinie.

W takim przypadku- oczywiście zakładając, że nie posiadamy własnego auta- lepsza jest taksówka. Dotrzemy tam gdzie chcemy i w szybkim tempie. Jednak musimy liczyć się z ceną takiej przyjemności, ponieważ za przejazd taksówką możemy zapłacić wielokrotność ceny biletu do autobusu.


Nie tylko taksometr

Naliczanie opłaty za przebyte kilometry to nie jedyna metoda pobierania płatności przez taksówki.

Dobrym przykładem jest tutaj Uber. Firma zatrudnia niedoświadczonych kierowców, którzy pobierają opłaty, które stanowią uśredniona wartość danej trasy. Wartości te ustala system informatyczny. Co ciekawe przejazd uberem jest zazwyczaj tańszy od taksówki, ale nie zawsze.

Okazało się bowiem, że przy różnego typu wydarzeniach danym mieście ceny w systemie szybują w górę i zamiast zapłacić 10zł płacimy ponad 20zł. Okazuje się bowiem, że uber przewiduje duży ruch na danej trasie i podnosi ceny ? o czym klient dowiaduje się kiedy musi zapłacić.


Podwójny system naliczania opłat

System podwójny naliczania opłaty D (ang. Double Application of Tariff).

Podwójny system naliczania D bazuje na jednoczesnym sumowaniu opłaty z czasu i drogi niezależnie od prędkości z jaką porusza się taksówka.

Ze względu na zmienną prędkość taksówki wyznaczanie opłaty następuje przez zliczanie impulsów prostokątnych z generatora czasu znajdującego się w układzie elektronicznym taksometru oraz dostarczanych z przetwornika (nadajnika) drogi, których częstotliwość jest liniowo zależna od prędkości taksówki. Obecnie najczęściej wykorzystuje się impulsy z drogi podawane z czujnika prędkości umieszczonego w skrzyni biegów lub z układu prędkościomierza, układu ABS, czasami komputera sterującego praca silnika (głównie samochody japońskie), sygnał ten często doprowadzany jest do złącza radia samochodowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr