Parę wskazówek odnośnie serwisu pojazdów

trzeba na nią bardzo uważać, żeby nie ulegała żadnym zanieczyszczeniom. Jej czyszczenie może bowiem należeć do trudnych i niewygodnych czynności. Dlatego samochodowa tapicerka bardzo często czyszczona jest w myjniach samochodowyc

Dodane: 13-01-2017 05:50
Parę wskazówek odnośnie serwisu pojazdów

Wymiana samochodowej tapicerki

Samochodowa tapicerka może stanowić ozdobę każdego pojazdu. Jednocześnie trzeba pamiętać o tym, że tapicerka produkowana jest z różnych materiałów i trzeba na nią bardzo uważać, żeby nie ulegała żadnym zanieczyszczeniom. Jej czyszczenie może bowiem należeć do trudnych i niewygodnych czynności. Dlatego samochodowa tapicerka bardzo często czyszczona jest w myjniach samochodowych przy wykorzystaniu odpowiednich środków myjących. W przeciwnym razie może być bardzo trudno wyczyścić samochodową tapicerkę. Jeżeli nie uda się jej doczyścić, to może zajść potrzeba wymiany takiej tapicerki. W dokonaniu wyboru nowej tapicerki może pomóc pracownik warsztatu samochodowego. On także zajmie się montażem nowej tapicerki.


Hamowanie odbywa się

Układ hamulcowy pojazdu to wszystkie elementy mające na celu zatrzymanie pojazdu będącego w ruchu a także utrzymanie go w miejscu np. na pochyłości. Samochód zgodnie z przepisami musi być wyposażony w dwa układy hamulcowe:

podstawowy (roboczy) ? uruchamiany nogą poprzez naciśnięcie pedału hamulca. Hamowanie odbywa się tylko w czasie, gdy hamulec jest naciskany (układ monostabilny)
dodatkowy (awaryjny; potocznie: ręczny) ? hamulec ten służy głównie jako hamulec postojowy w celu zabezpieczenia pojazdu przed zjechaniem z miejsca postoju. W razie awarii hamulca podstawowego ma on za zadanie awaryjne wyhamowanie pojazdu. Hamulec awaryjny jest aktywowany, w zależności od rozwiązania, ręką lub nogą. Działa on od momentu włączenia aż do momentu jego wyłączenia (układ bistabilny).

Spis treści

1 Hydrauliczny układ hamulcowy
2 Pneumatyczny układ hamulcowy
3 Mechaniczny układ hamulcowy
4 Włącznik światła stop
5 Zobacz też


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu


Podział ze względu na budowę wewnętrzną

Podział ze względu na budowę wewnętrzną
Opona diagonalna

W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną.
Zalety (w stosunku do opon radialnych):

wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne

Wady (w stosunku do opon radialnych):

mniejsza precyzja prowadzenia
znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
zwiększone zużycie paliwa


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna