O pompach hydraulicznych

rdzo trudne w wykonaniu. Maszyny budowlane to bardzo specyficzna grupa urządzeń, na które jest ogromne zapotrzebowanie. Wiele firm producenckich ściga się w proponowaniu maszyn o coraz to lepszej technice, wykonaniu i możliwościac

Dodane: 23-09-2016 08:12
O pompach hydraulicznych

Maszyny budowlane a potrzeby

Każda nowo zaprojektowana maszyna bierze swój początek od sformułowania potrzeby, a na dzisiejszym rynku potrzeby te są różnorodne i niejednokrotnie bardzo trudne w wykonaniu. Maszyny budowlane to bardzo specyficzna grupa urządzeń, na które jest ogromne zapotrzebowanie. Wiele firm producenckich ściga się w proponowaniu maszyn o coraz to lepszej technice, wykonaniu i możliwościach wykonawczych. Minęły już czasy, kiedy to do robót budowlanych wystarczały silne i zdrowe ręce, a także proste i nieskomplikowane narzędzia. Dzisiaj przedstawiane są maszyny, które to z każdym kolejnym dniem są bardziej udoskonalane i bardziej wydajne. Możemy dostrzec je właściwie wszędzie: budowa autostrad, domów, ogromnych centrów handlowych, czy też środków transportu morskiego. Stają się one warunkiem koniecznym i niezbędnym do prawidłowego, a przede wszystkim szybkiego wykonania zleconej roboty. Żadna firma nie podejmie się wykonania zadania nie mając w swoich zasobach zestawu bardzo wielu różnorodnych maszyn.


Jak działają hamulce w samochodach?

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe.

W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania. Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę. W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania. Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.


Podział spycharek

Podział spycharek
Podział spycharek ze względu na zastosowany ciągnik

gąsienicowe
kołowe
z ramą sztywną
przegubową

Rodzaje spycharek ze względu na lemiesz

czołowe (lemiesz ustawiony prostopadle do kierunku ruchu)
bocznie przechylne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy)
segmentowe (na końcach lemiesza montowane dodatkowe ściany boczne)
czołowe skośne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie poziomej)
specjalne (z koszem zasypowym, karczowniki, z dodatkowymi układami regulacji, ze ślimakiem wzdłużnym, układem wibracyjnym lub impulsowym)
skośne (lemiesz ustawiony bokiem do kierunku jazdy, umożliwia boczne przemieszczanie urobku)
uniwersalne (możliwość ustawienie lemiesza w pozycjach skośnej, czołowej i przechylonej)

Podział spycharek ze względu na sposób sterowania lemieszem

hydrauliczne
mechaniczne


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka