Drukowanie cyfrowe- co musisz o nim wiedzieć

igrafii i druku ogólnie.Drukarnie- internetowe i onlineDrukarnie Internetowe rosną jak grzyby po deszczu- nic dziwnego, bowiem wizja wysłania plików przez stronę, która sama poinformuje nas, czy wszystko jest w porządku w kwestiac

Drukowanie cyfrowe- co musisz o nim wiedzieć Drukowanie to bardzo rozległa dziedzina, są zakłady, które specjalizują się jedynie w danej dziedzinie, jak na przykład , ale dzięki temu są wyspecjalizowane w tym co robią. Wpis o poligrafii i druku ogólnie.

Drukarnie- internetowe i online

Drukarnie Internetowe rosną jak grzyby po deszczu- nic dziwnego, bowiem wizja wysłania plików przez stronę, która sama poinformuje nas, czy wszystko jest w porządku w kwestiach technicznych (formaty, kolory, rozmiar itp.).

Nie wszystkie jednak drukarnie mają możliwość zamawiania bezpośrednio za pomocą ich strony, a to błąd i an tle konkurenci wypadaj krótko mówiąc- kiepsko. Jednak cena jaką trzeba zapłacić za możliwość zamówień online może odstraszać co mniejsze drukarnie i zakłady poligraficzne od takiej inwestycji.


Technologia druku cyfrowego, kiedy najlepiej się sprawdza?

Druk cyfrowy ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymaga się dużej jakości przy niskim nakładzie. Czyli generalnie tam, gdzie offset jest zbyt drogi w stosunku do samej wartości druku. Materiały na konferencje, niskie nakłady materiałów reklamowych, materiały biznesowe oraz raporty.

Różnica w cenie pomiędzy tymi technologiami jest taka, że proces przygotowania do druku maszyny offsetowej jest bardzo długi i kosztowny, jednak raz ustawiona może wykonać bardzo dużo kopii w bardzo wysokiej jakości, dlatego cena za pojedynczy druk w offsecie jest tym mniejsza im większy jest nakład.


Zapotrzebowanie na druk

Drukarnie są potrzebne, co do tego nikt nie ma wątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i zapotrzebowania konsumentów.

Znacznie zwiększyła się bowiem produkcja materiałów marketingowych- ulotki, bannery, gazetki promocyjne, reklamy- a zmniejszyła produkcja książek oraz czasopism, głównie za sprawą popularyzacji internetu. Czy doczekamy czasów kiedy drukarze, operatorzy DTP oraz właściciele drukarni będą musieli poszukać sobie nowego zajęcia?